CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, April 20, 2011

Sakit tanpa diduga & Majlis kecil-kecilan



Salam..
Hi Peeps..=)
Dah lame tak update..
rindu.. =P


Sakit??
Yup..today..
sakit teramat..tak terduga aku..
I tot dat i am alone in da class today as Aida & Jama (My row-mates) said that they were sick last nite..
But, i am the ONE who skipped the class today..and both of them went to the class hepily..hepi ke?
Hepi laaaa..siap ngumpat aku lg dlm kelas..cisssss..hahaha

Ye..aku sakit..=(
At 5.50 am i was awake to perform Subuh..
tp elok2 after Qunut tuh, rase nk pitam..
Seb baik lepas Qunut tuh sujud..hahaha

Baru niat nk kejut osmet (Dee & Aida) bangun subuh..tp katil dah memanggil2..
dengan bertelekung aku terbaring..sakitnye kepala akuuuuuuuuuuuu..Macam nak demam!!!
"Ya Allah, aku main hujan semalammmmmmmm"

..................................................


Sori sgt2 sape yg SMS n Call aku pagi tu..nak baca SMS pon xdpt apetah lg nk balas..
Org yg kol pon aku cuba jawab..

Aida kol aku slepas usahanya mengetuk pintu n kejut aku gagal kerana tiada sahutan..dia ingt aku pengsannnnn sorg2 dalam bilik...

bukan aku taknak sahut or bangun bukak pintu..
tp memang tak larat langsung nak bukak mata, tak larat nk bercakap..tak larat nak angkat kepala..macam ada batu je kat occipital ni...rasa mcm dh smpai ajal pon ade..
Then tidolah aku selama 13 jammmm..Sleeping beauty betol..
memang tido adalah penawar segala penyakit bagiku..hih

Aida balik klas, dia belikan aku eskrem Cotton Candy Baskin Robbins..
Lagilah aku bertambah sihat.. suwit sgt...


.....



Moral of the story :
Kita tak tau bahawa anytime je Allah nak bagi kita sakit..Ajal jodoh pertemuan perpisahan semuanya ditanganNya..Memang kita merancang, tetapi sebaik2 perancangan adalah perancangan dari Allah..
antara kami bertiga, aku yang sakit teruk harini berbanding Aida & Jama..Kita tak tahu bila lagi kita akan sakit..
So, masa yang kita ada sekarang, tunaikanlah ibadat sebaik mungkin..cuba mencari bekalan di akhirat juga..walaupon sedikit2..lama2 jadi bukit..
Jangan kata bila dh puas jadi remaja and nak enjoy puas2,separuh rambut dah putih baru nak beribadat..Sekarang dah ramai yang mati MUDA!!!!!


Oh ye..lupe nak crite..
sabtu aritu, 16th April...
Kami serumah (aku, Aida & Dee) buat makan sket2..
sebab kami dah nazar..
Kalo exam final aritu LULUS, nak wat kesyukuran sket2..
Tapi Alhamdulillah..Allah bagi lebih kepada kami..
kami semua dpt Honours..=)
Ingat senang ke nak lulus medic?? hehe
Congrates kpd yang Distinction!!! =)

Result aku 3 B+, 1 B ..
walaupon takde A..tapi aku dah rasa syukurrrrrrrr sgt2 ..
Allah mendengar doaku..Ingatkan takat2 lulus je..
Ye lah, dengan usahaku ni takat manalah..Makin nak exam pula makin aku perlukan tidur yang cukup.. Benar sungguh kata Dr Maza..Indahnya Tawakkal kepada Allah..


Okey, mase buat makan2 aritu..kami sepakat untuk masak sendiri..
takkan nak katering kot..tak sedapppppp...
kami masak lagi sedap..*poyo*




Sila amek tisu takot2 meleleh ayaq liuq..







Ulaman Celur A501 by Chef A501 girls



Sambal Belacan Saya-Awak by Chef Aida

Buah Tembikai keBUM by Chef Iba



Kuih Seri Muka Bakal Pengantin by Chef Aida







Ayam Masak Merah i loiikeee by Chef Farra



Pajeri Nenas Si Comel Melati by Chef Wawa



and the main menu Gulai Daging Gemuruh Jiwa by Chef Dee



Penuh satu meja.. =)






Alhamdulillah..
Everything went well..
Thanks semua yang dapat datang..
Thanks jugak kepada semua yang mendoakan kami..
Sayang semua..


PssT : Sori tak dapat jemput ramai2..unlimited time..pergi beli barang pon pas balik posting sampai maghrib ari jumaat aritu..Just ajak neighbourhood, budak2 kelas & member2 sejak di MSU lagi..Panjang umur, murah rezeki..kami buat lagi..Peace!!


PssT 2 : Oh Nayy..Panjangnye entry!

1 comment:

anal said...

beshnye..ayam msk mu..aku winduu..pas mkn kompem berakk..haha
makin terer r pokmu masok..neves aku..aku dop ingt msk doh