CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 25, 2010

Salam Maulidur Rasul

Assalamualaikum...

First of all..sori sgt2 kalo entry ini agak berEMOSIonal dan terlalu serius..
SGT terkesan selepas membaca entry seorg sahabat ak ini...
mengingatkan aku kepada pengorbanan besar Nabi Muhammad maksum ini..
Aku sedar..
aku bukanlah org yg LAYAK untuk mengulas benda2 macam ni..
namun jauh di sudut hatiku..
hanyalah untuk berkongsi cerita tentang ape yg pernah aku lalui sebelum ini..

Subhanallah..Alhamdulillah..Allahuakbar..
Benar..ape yg diperkatakannya amat benar..
Besar sungguh pengorbanan Rasulullah S.A.W junjungan kita terhadap umatnya..
Ummati..Ummati...

tapi kenapa semakin lame..aku semakin lupa kepadaMu dan kekasihMu Ya Allah..
aku semakin Alpa..alpa dgn dunia ciptaanMu..
='(


Ku semai rindu bercambah
Kembang mekar saban waktu
Saat ku hirup bayu Madinah
Kota kecintaan Rasulullah

Berdiri memandang Nabawi
Megah dan sayu bercampur-baur
Tenang saujana mata memandang
Damai bertamu di dasar kalbu

Duduk bersimpuh di sempit Raudah
Dalam rebutan insan berpusu
Menghayati dan menginsafi sirah
Makin kuat kasih padamu
makin ku kenal erti rindu


Alhamdulillah Ya Allah kerana telah menjemputku menjadi tetamuMu..
Segala ape yg ku perolehi semasa berada di sana MASIH tersemat erat di dalam hatiku..


31 Mac-10 Apr 2008 dlm kenangan..........



Kenangan terindah..semasa di Gua Thur..
Betapa aku mengagumi keTABAHanmu Ya Rasulullah........


Ni kt Jabal Syukur dimana Rasulullah SAW pernah sujud syukur disini
selepas kemenangan umat islam dalam satu peperangan besar..
lupe lak perang ape..=(
Alhamdulillah..kami semua diberi kesempatan utk sujud syukue disini....


Ini dikatakan bekas tapak kaki rasulullah SAW yg terdapat di Jabal Syukur....



Kenangan di Madinah 2008
Fathin,abengah,Najmi dan Makngah..semoga makngah sepat sembuh..(@_@)


Masjid Nabawi..Aku merindui Raudhahmu...=(
Subhanallah..di sini betapa aku dpt merasai betapa dekatnya aku denganmu Ya Rasulullah..
tak tau nk gtau mcm mane betapa Rasulullah seolah2 sentiasa disebelahku..=(
aku merinduimu Ya Rasulullah..Kurniakan aku syafaatmu........


Ni tgh jalan2 cari eskem Madinah yg sedaP..
Ariq si baju merah blakang tu pndai btol cr kdai mkn yg sdp2..hehe
Abaikan cara aku pkai selendang yg xbergosok ni..1st time pkai selendang..(-_-)


YA ALLAH..
jgn jadikan ini undangan terAKHIRMu kepadaku..
Jemputlah aku lg ke rumahMU..
Betapa aku merinduiMu Ya Allah..
='(



Cube hayati lirik dibawah ini...
sgt mendalam maksudnya..
selamat beramal..



RASULULLAH

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
Kan pasti mengalir air mataku
Kerna pancaran ketenanganmu

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kukucup tanganmu
Moga mengalir keberkatan dalam diriku
Untuk mengikut jejak langkahmu

Ya Rasulullah Ya Habiballah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Kami rindu padamu
Allahumma Solli Ala Muhammad
Ya Rabbi Solli Alaihi Wasallim ( 2X )

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kudakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku ucapkan
Hanya tuhan saja yang tahu

Kutahu cintamu kepada umat
Umati kutahu bimbangnya kau tentang kami
Syafaatkan kami
Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu

Kan pasti mengalir air mataku
Kerna pancaran ketenanganmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Terimalah kami sebagai umatmu
Ya Rasulullah Ya Habiballah
Kurniakanlah syafaatmu



PssT : most of d pics were taken in Madinah..pics yg kt Makkah xupload kerana bersempena dgn Maulidur Rasul dimana Madinah Al-Munawwarah adalah tanah suci Muhammad Rasulullah SAW...

PssT 2 : tujuan post ini bukan bermakna utk menunjuk2..namun sekadar merasa bertanggungjawab menjadi ummat Muhammad SAW utk berkongsi info dan mengINDUCE kwn2 untuk turut menyimpan perasaan dan hasrat yg SUCI dan MURNI untuk menjejakkan kaki ke tanah suci..


Maaf jika tersalah dan silap dlm menulis entry ini..
Wallahualam..

No comments: