CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, December 11, 2011

M.A.M.A



Dia sentiasa diduga dengan dugaan yang begitu hebat..
Kalau hendakku nyatakan disini segala dugaan2 besar baginya..
aku tidak mampuuuu..terlalu banyak..
tidak terhitung..
aku tau, dia sentiasa berada dalam kesedihan..
Kegembiraan baginya, kegembiraan bagiku jua..


Kadang2 aku menyalahkan Allah..
kerana mentakdirkan Ibuku dengan berbagai-bagai dugaan dan ranjau..
yang tak mampu aku pikul..
tapi Mama lah antara org yang terpilih menerima dugaan besarNya..

Selama ini..
aku TIDAK pernah melihat ibuku menangis..
mengalirkan air mata di depan anak2..
apetah lagi mengadu nasib..

Sumpah..selama 24 tahun aku hidup..
mama tidak pernah menangis di hadapan anak2nya..
tentang dugaan yang menimpanya..


Tetapi hari ini..
Di panggilan telefon jarak jauhhhh..
MAMA MENITISKAN AIRMATA..
Dapat kudengar sebak suaranya..
Sesuatu yg sangat merunsingkan hatiku..
MAMA menangis?????
Kenapa??
Mengapa??



Mama..
I miss You..
Aya tahu mama sedihhh..
Mama dah tak mampu menerima dugaanNYA..

Ya Allah,
Aku bermohon kepadaMu..
Ringankanlah dugaan ibuku..
Jangan Kau duga dia dengan dugaan yang tak mampu dia pikul...........



Kalaulah mama tau yang aku menangis jugak tadi....



:'(





lagu ni sgt bermakna..lirik2nya sgt sesuai untuk Mama..
One of her fav song..






No comments: