CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 9, 2011

Ubat penenang..

Salam.



Lama giler tak dgr NASYID.

Seriously, alunan2 sebeginilah penenang hati, penyejuk perasaan, pengukuh akidah..



Berulangkali aku memainkan lagu yang sama.
Ya, lagu ini..







Ku akui kelemahan diri,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah..
Taubatku ini.....





"Jangan merasa hairan bila kita bertaubat,ramai yg memperlekehkan kita. Itulah sekecil kecil ujian Allah buat kita" - Sham Kamikaze




Mungkin majoriti daripada kita pernah melaksanakan Solat Taubat bukan?
Aku juga pernah. tapi.....
Kesilapan yang sama masih dilakukan..
Sedih, siapa tak sedih..
Iman turun dan naik..
Bak kata seorang kawanku..
"Akhirah Deficit Disorder"


Aku juga ingin menjadi baik.
walaupon bukan di mata manusia,
per'baiki'lah aku di mataNYA.
Aku sedar siapa aku,
manusia yang sememangnya bukanlah MAKSUM.
yang tidak dapat lari dari sebarang dosa sedar atau tidak.

Aku berpegang kepada satu...



"Walau sebanyak mana dosa kita,Allah tetap mengampuni selagi kita mahu bertaubat. Subhanallah." - Sham Kamikaze




Maka, jangan putus asa untuk solat taubat wahai tuan badan.



No comments: