CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 23, 2009

a.b.a.h.

.....


....


....

Xtau nak mula cmne..

Arini 23 Julai 2009..30 Rejab..hari yg sgt significant bg aku..
Arini last Rejab then arini jugak la ulangtahun ke-16 pemergian arwah abahku,
Mohamed Rusli Bin Ahmad ke rahmatullah.. Al-fatihah..

Alhamdulillah..arini aku puasa sunat..
Puasa sebelum berakhirnya Rejab..
Maklum lah puasa bulan Rejab ni aku hanya sempat 2 hari saja..
Dan niat puasaku juga utk arwah abahku..


...

...

...

tadi aku terbaca blog classmate aku..terbaca juga blog Hanis Zalikha..
kenapa dua2 blog ni membuatkan aku jeles dan seterusnya menyebabkan hatiku sayu kesedihan???
Kenapa blog mereka menceritakan tentang 'Wira' kesayangan mereka..

Aku menangis..
aku pasrah..
aku juga redha andai sudah takdirnya abahku sudah tiada..
tapi aku rindu..
rindu untuk menikmati hari2 gembira bersama abahku sama seperti orang lain.......
kadang2 minda tidak matangku menyalahkan takdir mengapa abah pergi terlalu awal?????

orang lain menceritakan kehebatan ayah mereka..
org lain menceritakan kebaikan ayah mereka..
org lain menceritakan ketampanan ayah mereka..
org lain menceritakan betapa ayahnya mampu membuatkan mereka ketawa...
tapi apa aku nak ceritakan tentang ayahku???
sedangkan abah meninggalkanku ketika usiaku belom mengenal ABC..
belom menghafal Alif, Ba, Ta..
Namun bukan alasan utk aku tidak mengenal kasih abah terhadapku..
kerana aku anak EMASmu...

Abah..
aya rindukan abah..
aya selalu teringat abah bwk aya g jenjalan ke mana pon abah pegi..
bagi ape saje yg aya nak..
sampaikan adik beradik lain jeles dgn aya..

aya menangis kalo teringatkan abah..
tp aya x pernah menangis dpn Mama..
aya xnak mama pon sedih..
aya x mampu nak berbuat ape2 melainkan berDOA setiap selesai solat..
hanya itu yang saja yg mampu aya lakukan..

Kalaula abah masih hidup..
tak lama lagi abah akan jadi Datuk..
Abah mesti senyum gembira melihat anak2 abah dh besar..
Anak2 abah 2 org dh kahwin..
anak2 abah smua berjaya dlm pelajaran mereka..
and berjaya membuatkan MAMA tersenyum gembira...
trima kasih MAMA atas didikan yg diberikan..

Kalaulah Abah tau PENGORBANAN besar MAMA macammana.......................



PsssT : Kepada sesiapa yg membaca entry ini..PLZ..sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah abahku..Semoga roh-Nya dicucuri rahmatMu..



From heart to keyboard,


1 comment:

Nadd said...

far.. :'(
*no word can define my feeling right now dear..