CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, October 17, 2009

Diwali at Bangalore

salam evryone..

arini kiranya hampir 6 hari aku menjadi pemastautin di Bangalore, India..
Alhamdulillah..Evrything goes well..
Berkat doa semua..Aku semakin tabah berada di bumi orang..

Banyak perkara yang nak diceritakan tentang baik dan buruknya Bangalore ini..
tp dek kerana keadaan line slow WIFI internet yg aku curi milik "linksys" ini (Shhhh...curi sunat..hehe), maka x sempat la aku nk menceritakan semuanya..

apa yang pasti..Tetap ada perbezaannya dgn Malaysia..
Raw foods sgt murah but ready cooked foods sgt mahal..
barang letrik amatlah mahal..
brg plastik pon mahal mengalahkan brg besi..
selalu kena tipu ngan Auto (kreta motor yg slalu membunyikan HONnya) dengan mengenakan harga tambang yg sgt tdk munasabah...
lagi satu..budaya kt cni..
suka sgt hon2 tau spanjang memandu..
naik pening kepala aku..
dorg drive plak sgt merbahaya..
tp jarang berlaku accident..
sbb dorg extra careful..
good..


Diwali kt sini terrrrrlaluuu meriah..
setiap saat mesti ada je bunyi mercun yg mengalahkan bunyi bom..
Td ade mercun tersesat masok balkoni rumah dan meletup dgn kuatnya..
sengal tol..seb baik xde berlaku ape2...

Waktu solat dia plak tersangatlah berbeza..
lain2 waktu mengikut masjid..entahlah..
aku pn x paham..
yg pasti solat tetap diteruskan apabila masuk waktunya dan tidak was2..

kt cni rmai gak org islam..
nk cr makanan halal pon xde la susah sgt..
tp kalo dh was2 tu memg aku x mkn la..
lauk2 dia plak asyik2 kari je..beriyani..roll and mcm2 lg..
aiseh..x kurus la aku cmni..
hahaha..

to al my fmly...
i luv u all..
Mama,adik bradikku dan ipar2ku, Nenek,Makngah,Ciksu,Poksu,Cik Ala,Cik Li, sepupu2ku..
i really love u..
doa anda semua mengiringi perjalanan hidup aya kt cni..
doakan aya agar semuanya selamat..
doakan aya agar x lupa diri..
doakan aya menjadi anak yang solehah..
doakan aya agar berjaya mencapai cita2..
doakan juga semoga Allah membantu aya agar menjadi insan cemerlang dr pelbagai aspek..
Hanya Allah saja yg mampu membalas jasa2 kalian kerana aya tidak berkuasa atas segala2nya...

to my Bee..
tq taw for ur care..
ilusm..
iA i ingt nasihat u..
i x cari lain punye..
=P

To my bestie..
tq taw..
sbb teman aku kt KLIA aritu..
then siap bg gift lg..
skang gift tu kt atas study desk i..
tp rase frust sgt aritu..
sbb ttinggal special shawl yg i nk bg kt u aritu..
=(

To all my frends..
'doakan aku tau..
aku syg korg smua..
anal..kami merinduimu..
muahx..

ok laa..
take care semua..
nanti i share2 lg crita2 menarik..
tp xtau la smpat ke x..
sbb klas sgt pack smpai pkul 12.30 tgh hr..
then pkul 2 dh stat clinical kt hospital..

Sejuk la duk cni..
memg x pasang kipas lgsung..
memg rasa econ je..
best gak sjuk2 cmni..
xde la rasa nk marah jew..
msti COOL sokmo..
hehe..

ok la..
fmlyku..
jgn risau aya kt cni..
org malaysia pon ramai ni..
org bangalore pn rmai nk tolong jaga..
hehe...

sayang korg smua..
muahx..



PssT : No Tepon India aku x aktif lg..dh sminggu menunggu..xtau la nk tggu dia aktif makan masa brape bln plak..huhu..sabar je la..

PssT 2 : xdpt nk update latest pics..name pon curi line WIFI org..hehehe

3 comments:

Mohd Hafiz Bin Abdul Halim said...

Alhamdulillah..bgusla sume ok2 blaka..

ilusm 2..=)

Nadd said...

sayang..
rindu mu,
T_T
take care sokmo tau sane..
jgan nakal2..
takpe la,
mkn kari sokmo,
baru btol2 feel kat india...
kate obersi,
mesti la sejuk;..
kekeke...
take care darl..
and bout the saree,
ikot mu la..
org memberi kita menerima..
ngehehe...
*dasar muke taktau malu ni ;p*

psst:
mentang2 la mu duk kat India,
word verification mu "unimere"..
wahaha,,
kena sungguh..
*hugs*

farrafarhanna said...

My Bee..
tq 4 owez supporting me

My Bestie..
luv u so much..
orait..
sari menanti anda..
tp nk kaler ape?