CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 28, 2009

Salam Bakrid dari perantauan..

Assalamualaikum..

apekah??Salam Bakrid??

Kt India ni, dorg panggil Aidil Adha ni dgn nama BAKRID..
Lg sinkat n senang disebut kot..=)

First skali syukur alhamdulillah...
masih diberi kesempatan meraikan hari perayaan/ kegembiraan kedua terbesar umat islam
walopon terpaksa menyambutnya jauh di perantauan..

Hari ini, 28/12/09..
ktorg br je smbut raya..lewat sehari kt Malaysia..
Perasaan bercampur baur..xtau nk ckp cmne..
Mula2 tu x sedih sgt..tp ble video call ngn fmly kt msia..
time tu tdgr takbir la plak..
smakin parah rinduku utk pulang ke Malaysia..huhu

First skali aku ingtkan kt sini xde sambutan Aidil Adha..
Maklum laa..India..
bleh ke nk sembelih LEMBU a.k.a binatang suci mereka??
xde perbalahan ke yg akan tercetus~~
OK..fine..ak memg fikiran kuno btol la..
haha..seb baik ade smbutan..
xde la aku teringat2 rendang di Malaysia..
nyum3..

Sambutan kt sini sederhana sahaja..
tp alhamdulillah..
sekurang2nya hari bermakna ini memberi kesan yg
cukup mendalam kpdku..

ok laa..
let da pics do talking themselves..
=)


Pagi Raya :

Bus-Back-Seaters..=)
From left : Uni, Nad (cun & single), Farah(cun & single), Dee n Herol..
*Nad & Farah.blanje kte ye..kte dh promote korg ni..hiks~~


Aku bersama senior..Dr Hajar..Baru je knl time dlm bus ni..nice knowing u gurl..
Aku sgt hebat sbb leh teka dia ni bdk JOHOR..tgk physical appearance pon dh dpt tau..=D


I was born to be a talkative girl..See..br je knl dh popetpopet..(-_~*)


Ayiness (solo juge)..salahkan Ayin sehinggakan perangai aku turut menCACAT
mcm dia skang ni..haha


Sebelum Solat Raya di Hall tgkt 7..bersama rakan seperjuangan..
Perjuangan kita masih pnjg kwn2..
sayang korang smua..(^_~)

Solat Jemaah AidilAdha dilaksanakan di saf perempuan..
Uiks..jari sape tgh tunjuk2 tu..kantoi ABC *Allah bg cuti..haha..


Housemate terchenta..korg memg Cool & Havoc la..




Beratur nk amek makanan..tgh lapar giless..Mcm2 lauk ada..mcm kt Msia pn ade..
Rendang dgg, sambal ayam, kuah kcg, ulam2, ais krim, triffle, caramel, air laici n etc..



Berkumpul di dalam hall utk menonton persembahan..
Kalo korg nampak aku ade dlm pic ni memg korg tggu masa utk
dibacakan Yaasin rmai2 la jawabnye..hehe



Boys batch aku performed Nasyid..Best~~
Tapi x menang..(-_-)


Prof Sudha delivered the simple prize for the winner of da Short Film Catogory..
We won it..Yeah..Caya lah..
short film yg telah berjaya menitiskan air mata aku serta memberi kesedaran besar kpd aku..


Kawan smpai mati ye Aida..=)
*bkn nk promote kete kt blakang tu k..


Us..again & again..di bawah pohon cemara Divya..



Sya..Osmetku..Budak kecik ni saje je wat2 sgt sensitif dgn aku SORG je OK..
so Sya..amek ni gambar kte berdua..jgn sensitip2 lg ye tayam~~
*Sya..jgn majuk2 lg ye..=)


Suka pic ni.memg sgaje nk upload pic blurr ni.
sbb camera ak cam phm2 je
yg tuan dia tgh x cantek mase ni...hahaa..
*Conclusion : konfem bhw aku x perlukan DSLR lg wat mase ini~~~


Kami sebelum men'seperais'kan si Farid yg tgh seksi..haha
*muka "Natural Beauty aku n Dee yg br bgn tdo..Perlukah??Haha



Aku pn x paham nape muat naik pic ni..hehe..
korg ni..bler nk kawen hah???=P
Dee..jgn lupe ape yg kte dh pillow talk kan itu..haha..
*out of topic...

Sebagai kesimpulannya pada hari ini..
bleh dikatakan aku HAPPY jugak la..
ye la..ni 1st time raya di perantauan..nak jgak rase cmne..
sekurang2nya dpt mematangkan diri aku n memberi pengajaran besar kpd ku..

Tazkirah raya td ak rasa BEST jgk la..
ye la..kalo kt Msia memg ak dgr x dgr je khutbah raya..
td agk terkesan jugak la dgn hujah2 yg diutarakan Duwe..
InsyaAllah..
aku akan cuba sedikit demi sedikit utk
menggapai syurga firdausMu Ya Allah walaupun smakin jauh kurasakan..=(

Pasal juadah yg disediakan tu..
Boleh tahan la..
xde la best sgt kalo nk dibandingkan air tgn fmly kte..
tp usaha rakan2 bertungkus lumus tdk akn aku lupakan..
sbb..
kerana korg..aku kenyang..hehe..

Mgenai short film yg batch aku performed tu..
wah..siyesly aku NANGES gler..
mgenangkan nenekku yg comel itu..
aku memg SGT rapat ngn nenek..
nenek n datuk la yg jaga aku dr umo 7-12 thn selepas pemergian abahku..
smpai skang pon kalo balik pn,
mesti balik umah nenek kt PC dlu..
bleh dikatakan jln critanya lbih kurg mcm jln cerita aku..
Ya Allah..Panjangkanlah umur nenekku.......


Comel kan nenek sy..name dia pon comel..Aloos bt Mat




...





....





.....





td muka nenek tgk cun..nk tgk muka nenek tgh rock???


...





....





lg...







lg...








hohoho...

Rock giler nenek aku neh dgn sunglasses dia..syg nenek sgt2..



Satu pengajaran besar aku dpt hari ini.....

UNTUK MENCAPAI KEJAYAAN YANG BESAR....

SANGAT MEMERLUKAN PENGORBANAN YANG BESAR.....


Ok farhana..
Ko sdiri fhm kan ape mksud diatas...
so..
ingt smula ape niat ko dtg cni..
ape niat ko kpd mama..
ape niat ko kpd masyarakat..
ape niat ko kpd Allah..
and yg penting..
ape niat ko kpd diri ko sendirii.....



....
From heart to keyboard,







4 comments:

Mohd Hafiz Bin Abdul Halim said...

salam.... =)

wah..meriah juga sambutan ari raya kat sane ek..hehehe.n e way...ni 1st tyme sy tgok nenek awk pakai spek hitam yg agak ROCK itu.hehehe..tp walau cmne pn sy pn sygkan nenek awk n sume family awk yg lain. =)

farrafarhanna said...

haah..bleh dikatakan meriah gak laa..
erm..nenek sgt cool kan??
itulah nenek kesayangan saya yg sy ade skarang..
eh..ye ke awk syg ni??

Nadd said...

hi yang..
comey saim aku..
;D
rindu mu...
i love u bestie ;)

farrafarhanna said...

hai tayam..
aku juga terlalu merindui kamoo..
muahx..
doakan aku tau tayam~~